Derfor er det vigtigt med en hjemmeside – og en professionel, skræddersyet en af slagsen

De fleste virksomheder har brug for en hjemmeside. Det er her potentielle kunder kan finde dig døgnet rundt, og det er her, du kan vise dig frem. Hjemmesiden er virksomhedens ansigt udadtil – og derfor skal den også vise et venligt og imødekommende ansigt frem. Men hvad koster en hjemmeside, og hvorfor er det vigtigt, at hjemmesiden fremstår professionel og indbydende? Det bliver du klogere på her.

Invester i en hjemmeside

Hvis du som virksomhed ikke allerede har en hjemmeside, er det på tide at anskaffe dig en. I vores digitale tidsalder kræver forbrugere ganske enkelt, at du som virksomhed viser online tilstedeværelse. Op mod 97 % af alle forbrugere søger på nettet efter varer og ydelser, inden de køber. Og er du ikke til stede med en hjemmeside, går du glip af et hav af kunder. Faktisk vil de fleste være mistroiske over for en virksomhed uden hjemmeside.

Og en hjemmeside behøver ikke koste en formue. Prisen kan dog ikke entydigt fastlægges, da den afhænger af krav og behov fra din side. Men det er en investering, som hurtigt tjener sig selv ind igen. Husk blot på, at en hjemmeside kræver omtanke og en klar strategi, så den ikke stritter i forskellige retninger og ender med at forvirre dine besøgende.

Vis et godt førstehåndsindtryk

En hjemmeside er nemlig ikke bare en hjemmeside. Har du ikke et godt og udtryksfuldt design på din side, kan du hurtigt skræmme dine potentielle kunder væk. Du skal derfor tænke på hjemmesiden, som det førstehåndsindtryk, du ønsker at give dine besøgende. Hvordan skal de se og opfatte din virksomhed? Det skal du udtrykke gennem din hjemmeside.

En god hjemmeside afspejler nemlig din virksomhed og image bedst muligt. Får webdesignet din hjemmeside til at fremstå professionel og troværdig, vil sidens besøgende også se dig på den måde. Dog kan det ikke alene gøre det. Og derfor er det ekstremt vigtigt at bruge tid og kræfter på det helt rigtige design på dit website. Gør du det, er det langt lettere at lokke kunder ind på din side og i sidste ende generere et salg.

Hvordan ser en god hjemmeside ud?

Udover at den gode hjemmeside afspejler dig og dit brand ved at have et design nøjagtigt skræddersyet til dig, skal du også designe den ud fra kendskabet til din målgruppe. Du skal være opmærksom på at vise velvilje over for dine potentielle kunder. Det gør du blandt andet ved at lave et enkelt og brugervenligt design, der tager dine kunder i hånden rundt på rejsen på din hjemmeside. Føler de ikke, at det er let at klikke de nødvendige oplysninger frem, er forbrugere kyniske og hopper videre til en konkurrents hjemmeside.

I sammenhæng med brugervenligheden skal teksterne på hjemmesiden være i tråd med den øvrige kommunikation på siden: let og enkelt. Det nytter ikke at fylde siden med lange tunge tekster. Hold det i et let og informativt sprog i en tone, der afspejler virksomhedens identitet. Det skal nemlig være hurtigt og nemt for brugerne at afkode dine budskaber.

- læs flere artikler > artikel oversigt...